درج شده توسط: روابط عمومی

نخستین نشست کرسی­ های علمی ـ ترویجی نظریه ­پردازی، نقد و مناظره  با عنوان «اقسام باور»،در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد

07 May 2024

کد خبر : 5554605

تعداد بازدید : 1970

نخستین نشست کرسی­ های علمی ـ ترویجی نظریه ­پردازی، نقد و مناظره ازسوی دبیرخانه کرسی­ های نظریه­ پردازی و نقد و مناظره دانشگاه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، روز دوشنبه  10 اردیبهشت ماه، با عنوان «اقسام باور»،  با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان در سالن 750  دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

نخستین نشست کرسی­ های علمی ـ ترویجی نظریه ­پردازی، نقد و مناظره ازسوی دبیرخانه کرسی­ های نظریه­

پردازی و نقد و مناظره دانشگاه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، روز دوشنبه  10 اردیبهشت ماه، با

عنوان «اقسام باور»،  با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان در سالن 750  دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار

شد.

در ابتدا خانم دکتر رون، معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، درخصوص شیوه ­نامه اجرایی و فرآیند

برگزاری کرسی، براساس شیوه ­نامه مصوّب دانشگاه، توضیحاتی ارائه داد. سپس دکتر آل ­بویه به ضرورت

برگزاری کرسی ­های نظریه ­پردازی و نقد و مناظره اشاره و و اهمیت آن سخن کرد و در ادامه، دکتر قاسم ­زاده،

رئیس دانشگاه، با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نشست کرسی­ های نظریه ­پردازی و نقد و مناظره، بر ادامه این

روند و حمایت مسئولان دانشگاه از برگزاری چنین نشست ­هایی، با هدف تولید علم و ایجاد پویایی و نشاط در

دانشگاه، تاکید  کرد.

براساس زمان­بندی اجرایی در شیوه نامه برگزاری کرسی­ ها، دکتر سیدمحمد حکّاک، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و صاحب کرسی، در زمان سی دقیقه خود به تعریف باور، اقسام آن و وجود چهارگانه باور صادق موجّه، با تأکید بر نوآوری ایده خود، پرداخت. سپس منتقدان نقدهای خود ا بیان کردند.

 دکتر هادی فنایی نعمت ­سرا، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و حکت اسلامی، به عنوان ناقد خارج از دانشکده و سپس ناقد دوم، دکتر عبدالرزاق حسامی­ فر، عضو هیأت علمی  گروه فلسفه، براساس زمانبندی تعیی ن­شده هریک ده دقیقه دیدگاه­ های خود را درخصوص نقاط قوت و ضعف موضوع کرسی بیان کردند و سپس صاحب کرسی توضیحات تکمیلی و پاسخ­ های لازم به سوالات مطرح­ شده ازسوی ناقدان و حاضران درجلسه را در زمان 20 دقیقه بیان نمود و در پایان ناقدان کرسی در زمان 5 دقیقه اختصاص داده شده به هریک از بزرگواران دیدگاه­ های تکمیلی خود را مطرح کردن و جلسه با جمع ­بندی نهایی به پایان رسید.  

0 Comments